Nem találsz valamit az oldalon vagy a fórumon? Írd be ide:

Rólunk mondtátok: Minden amit a smartról tudni szeretnék az itt van! :) - Ulicska Attila

A smart története

1981 - a családhoz tartozik

Minden várakozás ellenére, a Mercedes-Benz mérnökei folytatták a kompakt városi autó utáni hajszát - így 9 évvel az első tervek után megszületett az első tanulmányautó, a NAFA (Nahverkehrs - Fahrzeug). A márka azonban ugyanolyan szigorú biztonsági követelményeket támasztott ezzel a kis autóval szemben, mint annak nagy testvérével, az S-osztállyal. Így a mérnökök a következő 15 évet a városi kisautó koncepciójának tökéletesítésével töltötték.

 

1988 - zéró emissziós tervek

A kaliforniai Clean Air Act inspirálta a Mercedes-Benz mérnökeit, hogy a városi autójuk koncepcióját zöldebbé tegyék. Ennek érdekében a tervek között szerepelt az elektromos hajtásláncú NAFA is. A szakembereknek nem ez volt az egyetlen olyan víziójuk, amely évekkel később az autógyártás szerves részévé vált.

 

1990 - kis autók, remek koncepcióval

A Mercedes-Benz fejlesztésekért felelős csapata 1990-ben 2 új tanulmányautót mutatott be a NAFA koncepció keretein belül. A "Vision A 93" fantázianevű tanulmányt, amely később az A-osztály alapját alkotta; és a "Micro City Car"-t, amely egy kétüléses autó utazási kényelmét kombinálta a nagyobb csomagtérrel.

 

1993 - megérkeztek!

Óóó, hát itt vannak végre! Az első smart tanulmányautók, az Eco Speedster és az Eco Sprinter a színre lépnek. Innovatív fejlesztés, igazán egyedi megjelenés és semmihez sem hasonlítható vezetési élmény!

 

1994 - SWATCH + Mercedes-Benz + művészet = smart

Nicolas Hayek, a Swatch órák feltalálója bemutatta kreatív terveit a Mercedes-Benznek. Saját elképzeléseit ötvözte a Mercedes-Benz biztonság és innováció iránti szenvedélyével, amely egy különleges tanulmányautót eredményezett. Így született meg kedves smart rajongók az ikonikus forma.

 

1996 - stílus és biztonság

A Párizsi Autószalonon bemutatkozott a smart egy továbbfejlesztett prototípusa, amely a később védjeggyé vált 100%-ban újrahasznosított anyagokból álló karosszériaelemekből, merev szerkezetű biztonsági utascellából, valamint a NASCAR autókhoz hasonló, nagy teherbírású külső burkolatból állt össze.

 

1998 - új fejezet az autógyártásban

A smart iránti lelkesedés együtt nőtt a legyártott modellek számával, ahogy Európa-szerte 9 országban kezdték el forgalmazni a típust. A biztonságos, gazdaságos és ultra-kompakt kisautó több ezer vásárló szívét hódította meg.

 

1998. október 2. - indul a mandula

Megkezdődik a smart City-Coupé értékesítése Németországban, majd egy nappal később 6 további európai piacon is.

 

1999. március 11., Geneva, Svájc - még takarékosabban

A Micro Compact Car smart GmbH bemutatja a smart City-Coupé dízel változatát, melyet az év végétől forgalmaztak Európában.

 

1999. szeptember 16., Frankfurt, Németország - smart a '99-es IAA-n

A smart márka bemutatja a kétüléses Roadster tanulmányt, valamint az innovatív tetőszerkezettel rendelkező Cabriolet-et.

 

2000 - nézz az égre!

A smart cabrio bemutatkozását tátott szájak kísérték. A világ legkisebb nyitható tetejű szériaautójaként sugárzott az életörömtől! A többi smart modellhez hasonlóan a tridion biztonsági utascella óvta a bennülőket.

 

2002. szeptember 28., Frankfurt, Németország - a kétpetéjű ikrek

Bamutatkoznak a furcsa ikrek: a roadster és a roadster-coupé. Mindkét modell 2003 áprilisában kerül a piacra.

 

2003, Böblingen - roadster²

2003-ban két új smart robbant be Európába. A smart roadsterre és roadster-coupéra a sportosság és mozgékonyság mellett, a különleges tetőszerkezet által nyújtott vezetési élmény volt a legjellemzőbb.

 

2003 - ESP in da house

A folyamatos technikai fejlesztéseknek köszönhetően 2003-ban a smart modellekben is alapfelszereltséggé válik az ESP, azaz az elektronikus-menetstabilizátor. Így a fortwo modellek biztonságosabbá és dinamikusabbá váltak elődeiknél.

 

2004 - kettő meg kettő az pontosan négy

A smart alapértékeit szem előtt tartva érkezik meg az eddigi legnagyobb modell 2004-ben, a smart forfour. Az autóban már 4 személy utazhat, de méretei és menettulajdonságai hűek maradnak a vízió gondolatiságához.

 

2005 - crosstown: még több móka!

A smart fortwo-ban rejlő potenciál bemutatásának érdekében a vezetőség zöld utat adott egy hibrid koncepció megvalósításának. Az így született tanulmányautó, a smart crosstown a 2005-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozott be.

 

2006, Paris, Franciaország - a Rózsaszín párduc

A smart fortwo a mozivásznon is megvillantotta képességeit: a Steve Martin fémjelezte Rózsaszín párduc című filmben, Clouseau felügyelő a filmtörténelem legkisebb autójával üldözte a gonosztevőket! :)

 

2006, London, Anglia- felvillanyozó személyiség

A Londoni Nemzetközi Autókiállításon bemutatkozik az első generációs smart fortwo electric drive. Az autó rendkívül környezetbarát és a mindennapos vezetést igazán mókássá, könnyeddé teszi.


2006. szeptember 13. - szórakozás a négyzeten: smart forfun²

Egy kis autó is jelenthet óriási szórakozást :)

 

2006. november 9., Stuttgart, Németország - a második generáció

550 nemzetközi újságíró előtt bemutatkozik a smart fortwo (korábban City-Coupé) második generációja. A modell 2007 áprilisától válik elérhetővé.


2007. március 8., Geneva, Svájc - BRABUS Xclusive

A Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét két fényűző, és erősebb motorral szerelt modell: smart fortwo BRABUS és a smart fortwo BRABUS Xclusive, melyek mind Coupé, mind Cabriolet kivitelben elérhetőek.

 

2008. január, New York, New York - irány a tengerentúl!

2008 januárjában a kisautó megérkezik a világ egyik legnagyobb autós piacára, az Amerikai Egyesült Államokba. A benzinfaló SUV-ok között a smart lett az új kedvenc - rekord mennyiségű megrendeléssel köszöntötték a jövevényt.

 

2008. szeptember 6., Berlin, Németország - felvillanyozva!

A Daimler AG és az RWE AG Berlinben elindítja a világ legnagyobb elektromos autókat érintő közösségi projektjét. A programban több mint 100 Mercedes-Benz és smart vesz részt.

 

2009 - irány kelet!

2009-ben a smart meghódította Kínát. Az ország kis autó iránti folyamatosan növekvő igényeinek tökéletesen megfelelt a modell. Így a smartot forgalmazó országok száma 41-re nőtt.

 

2009, Böblingen - edition limited 3

Egy színes villanás a szürke hétköznapok monotonitásában. A friss dinnyezöld színt az ezüst fényezésű biztonsági utascella teszi még látványosabbá.

 

2009. március, Ulm, Németország - megszületik a car2go

A car2go a városi közlekedést megkönnyítendő koncepció, mely 200 smart fortwo autóval indult el. A kezdeményes alapötlete, hogy a nagyvárosok túlzsúfolt útjain csak hasznos autók legyenek, így mikor nincs szükséged rá, azt más tudja használni. A járművekhez a megadott pontokon tudnak a felhasználók hozzájutni, majd miután nincs rá tovább szükségük, egyszerűen leparkolják, és otthagyják az autót, hogy a következő felhasználó tudja vezetni.

 

2009. augusztus 25., Böblingen - a highstyle kiadás

Ha imádod a smart nyújtotta kényelmet és szenvedélyt, de valami igazán különlegesre vágysz, akkor az augusztusban megjelent sportos és elegáns csokoládébarna fényezést ne hagyd ki!


2009. szeptember 4., Frankfurt, Németország - smartok az úri szabótól

Elindul a smart BRABUS tailor made szolgáltatás, mellyel az ügyfelek teljesen a saját elképeléseik szerint alakíthatják ki autóik külső és belső megjelenését.


2009. november - zöld mobilitás

Legördül az 1000. második generációs smart electric drive a gyártósorokról. December 17-én pedig a megrendelők már át is vehették autóikat. A megnövekedett igények miatt a 2010. évi gyártási mennyiséget 1500 darabra emelték.


2010. október 2., Paris, Franciaország - új utakon

Smartok két keréken: az ebike és az escooter kiváló eszközei az intelligens nagyvárosi mobilitásnak.