Nem találsz valamit az oldalon vagy a fórumon? Írd be ide:

Rólunk mondtátok: Tetszik, hogy itt sokan vagyunk. - Megyeri Barbara

Téves Diagnózis - Amikor a szerelő téved

A szerelő is csak ember, tévedhet, nincs ezzel semmi gond. De amikor a tévedését velünk fizetteti meg, azaz a tünet alapján más diagnózist állít fel a szerelő/szerviz, mint ami valóban a baj, olyan alkatrészt cserél ki, olyan munkát végez el, ami után nem javul a probléma az már sokaknak gondot okozhat. Ebbe a topikba írhatjátok a tapasztalataitokat, veletek megtörtént eseteket, hogy más már ne fizesse be a tanulópénzt. Kérünk benneteket, hogy itt szerelő/szerviz nevet ne említsetek csak a tünetet, a fölöslegesen cserélt alkatrészt vagy elvégzett munkát és a valódi okot, ami végül megoldotta a problémát. A problémák egy-egy hozzászólásba kerüljenek, több probléma ne legyen egy hozzászólásba ömlesztve, hogy a kereséskor átláthatóak legyenek. Az alábbi 6 pontot kimásolva majd az új hozzászólásba bemásolva, azokat kitöltve adjátok meg a téves diagnózis egy-egy hozzászólását:

SMART típusa:
Probléma részletes leírása:
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka, ami után a probléma megmaradt:
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka költsége:
Megoldás, amitől a probléma végül megszűnt:
Megoldás költsége:


róka képe

SMART típusa: Roadster
Probléma részletes leírása: nem vált, rosszul vált, rángat, lefullad
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka, ami után a probléma megmaradt: kuplung munkahenger csere, de neeeem cseréltettem ki!
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka költsége: 65.000
Megoldás, amitől a probléma végül megszűnt: kuplung munkahenger tisztítása, olajozása.
Megoldás költsége: fék tisztító spré, wd40 6500 huf


róka képe

SMART típusa: Roadster
Probléma részletes leírása: nem húz, lomha, alacsony kompresszió
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka, ami után a probléma megmaradt: komplett motorfelújítás, de nem végeztettem el!
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka költsége: 160.000 Huf.
volt az árajánlat.
Megoldás, amitől a probléma végül megszűnt: noss, mivel az autóban helytelenül lett cserélve az olaj, igazából 100 ezer kilométeren keresztül a "szerviz" nívócsövön keresztül szivattyúval cserélte az olajat, ezért az olaj sártól berohadtak a gyűrűk. - kartell le, belső blokk mosás féktisztító sprével, olajozás, kartell mosás, szűrő csere, mosóolajjal feltöltés, motorjáratás, valós olajcsere.
Megoldás költsége: féktisztító spré 3500, wd40 3000, mosó olaj 3000, szűrő 500 :D, normál olaj 6000, még egy szűrő csere.
ez 16 rongy! a "szervizekben" többet kérnek egy valótlan olajcseréért!


Zsolt képe

SMART típusa: Fortwo 450 Diesel Cabrio 2003
Probléma részletes leírása: Az autó lomha, nem húz. Nagyon lassan gyorsul.
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka, ami után a probléma megmaradt: A megállapított hiba turbó csere és/vagy motorfelújítás.
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka költsége: A munkára nem került sor, árajánlat több százezer forint. Még a munka elkezdése előtt meglett a hiba.
Megoldás, amitől a probléma végül megszűnt: A vákuum cső lecsúszott a szenzorról, csak vissza kellett dugni.
Megoldás költsége: 0 Ft


Zsolt képe

SMART típusa: Fortwo 450 Diesel Cabrio 2003
Probléma részletes leírása: A nívópálca csöve a tetejétől kezdve olajos kívül, alul a végénél csöpög le a földre az olaj.
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka, ami után a probléma megmaradt: A megállapított diagnózis motorfelújítás vagy legalább a gyűrűk cseréje (hál'isten a munkát nem végezték el rajta)
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka költsége: 100.000 - 400.000 Ft körüli összeget állapítottak meg.
Megoldás, amitől a probléma végül megszűnt: A nívópálca fogantyújánál van 2 db gumitömítés. Csupán azt kellett cserélni.
Megoldás költsége: pár szár forint


Zsolt képe

SMART típusa: Fortwo 450 Diesel Cabrio 2003
Probléma részletes leírása: Csöpög az olaj hátul, baloldalt. Féltengely is olajos.
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka, ami után a probléma megmaradt: Féltengely szimeringre gyanakodtak, mikor nekiálltak a munkának kiderült, hogy annak kutyabaja és a turbóval van a gond.
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka költsége: Mivel volt egy tartalék turbóm azt nem kellett megvennem, csak az új tömítés és a csere munkadíját kifizetnem, 30.000 Ft. A probléma nem oldódott meg, az olaj ugyanúgy csöpögött.
Megoldás, amitől a probléma végül megszűnt: Alsó cooler cső bilincse nem volt rendesen a helyén, csak vissza kellett azt pattintani.
Megoldás költsége: 0 Ft


Zsolt képe

SMART típusa: Fortwo 450 Diesel Cabrio 2003
Probléma részletes leírása: EGR lefalazás után az autó egyszer csak megáll, indítás után feketén füstöl, hamar le is fullad, menni nem lehet vele.
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka, ami után a probléma megmaradt: Többen motorfelújítást javasoltak egy előzőleg tökéletesen működő, valós 140.000 km-es diesel motornál. Erre nem került sor, hiszen gyanús volt a fekete füst, a lefulladás és az előzőnap lefalazott EGR szelep. A meghibásodást az EGR falazáskor használt vékony lemez okozta, melyet pár kilométer megtétele után a kipufogógáz kiégetett és a darabot befújta az EGR szelepbe, melytől az felakadt, folyamatosan nyitva maradt.
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka költsége: Költsége nem volt, csak néhány nap bosszúság és hazavontatás.
Megoldás, amitől a probléma végül megszűnt: Új, vastagabb lemezt kellett használni az EGR falazáskor, ami önmagában nem volt elég, hiszen az elektronika érezte, a megakadt EGR szelepet és letiltotta az autó sebességét, így azt is ki kellett pucolni és eltávolítani a kb 1 cm átmérőjű lemezdarabot, amitől megakadt az EGR szelep.
Megoldás költsége: Az EGR szelep tisztítása útmutató alapján 0 Ft.


Zsolt képe

SMART típusa: Fortwo 450 Diesel Cabrio 2003
Probléma részletes leírása: Folyamatos, a sebességgel megegyező ütemes nyikorgás elölről. Leginkább kanyarodás közben, sokszor egyenesben is. A legkisebb mértékű fékre lépés közben a nyikorgás abbamarad.
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka, ami után a probléma megmaradt: Első kerékcsapágy
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka költsége: Bár többen is az első kerékcsapágyra gyanakodtak, cserére nem került sor, mert számomra furcsa volt, hogyha a fékre lépek abba marad a nyikorgás. Darabja cserével 30.000 Ft körül lett volna
Megoldás, amitől a probléma végül megszűnt: Féktárcsa és Fékbetét csere után teljesen megszűnt az idegtépő ütemes nyikorgás.
Megoldás költsége: 20.000 Ft


Zsolt képe

SMART típusa: Fortwo 450 Diesel Cabrio
Probléma részletes leírása: Nem húz az autó, lassú, nincs benne erő, nyomaték
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka, ami után a probléma megmaradt: Turbó csere
Helytelenül cserélt alkatrész vagy elvégzett munka költsége: Mivel volt egy tartalék diesel smart turbó-m, ezáltal azt nem kellett megvennem több mint 200 ezerért, így a munkadíjnak és az új tömítésnek volt csak költsége, 30.000 Ft
Megoldás, amitől a probléma végül megszűnt: EGR szelep koszos volt. Tisztítás után a probléma megszűnt.
Megoldás költsége: 0 Ft, mert az EGR szelep tisztítása útmutató alapján otthon meg tudtam csinálni.