Nem találsz valamit az oldalon vagy a fórumon? Írd be ide:

Rólunk mondtátok: EZ A LEGJOBB KLUB! - Kiss László

10W-40

A motorolaj feladata, hogy ken, hűt, tisztít. A hűt-öt nem kell magyaráznom, bár egy szösszenet erejéig: A smartok azért kopnak hatványozattan gyorsan, mert az olaj túlhevül benne. Ha még kevés is, mert alsó nívón tartják akkor még hamarabb elforr. A tisztít-ot pedig: Az égéstérben korom képződik, ez lejut a dugatyú mellet és az olaj ezt feloldja. Ezért lesz fekete az olaj. Tehát tévhit, hogy a jó olaj arany színű.

 És akkor a "ken" . Az áramló olaj "vastagságát" cSt-ben mérik. A legtöbb motor olajvastagsági igénye működési hőmérsékleten 10 cSt. Az igazán sűrű 20w-50-es olajok viszkozitása ilyen körülmények között 20 cSt. Ez a duplája. Ezzel szemben hidegindításkor hatalmas előny a 10w-30-as olaj sokkal kisebb sűrűsége, amikor is a kopások 90%-a keletkezik. A hígabb 10w-30 értéke ugyanekkor csak 100cSt. A vastagabb olaj 250 cSt. TEHÁT A MOTOR IGÉNYE 10 cSt SE TÖBB, SE KEVESEBB!!! A vékonyabb olaj is tízszerese, ami nem jó! A vastagabb pedig konkrétan sz@r! Tegyünk egy kis kitérőt a kopás felé. Ha a smart motor élete folyamán, csak a példa kedvéért, 100ezer kilométert bír. Zsír új korától a generálig. Akkor ebből 90ezer a hidegindítás és 10ezer kilométer a megtett út. 90% az első indítás sara, azért nem semmi! És mit tehetünk? Milyen olajat tegyünk bele? Amit a gyár előír. Nekünk Mb229.1. Ha fölfelé térünk el minőségben az nem baj, tehát az Mb229.5 is jó!!! 

 Viszkozitásban pedig, mint az előbb leírtam, a hidegindítással van baj tehát alacsony hideg oldali viszkozitásút válasszunk Pl: 0w valami, 5w valami. (10w már NEM ajánlok!!! ) Végezetül az olajnyomás: Tévhit, hogy minél nagyobb annál jobb! A jó olaj 0.7bar nyomást emelkedik 1000 fordulatonként. Tehát 1000ford= 0.7bar, 2000ford=1.4bar stb. Az olajnyomás szabályzó úgyis 6.2bar-nál korlátoz. A meleg oldali viszkozitással akkor érdemes lemenni, ha versenypályázik valaki. Olyankor 0w-50-nél mérni az olajnyomást, ha magas, akkor 0w-40. Ha még mindig, akkor 0w-30. Ennek értelmében egy kopottabb, öreg motornak sem kell más viszkozitás. Az sem érdemel rosszabbat, hogy még gyorsabban kopjon. A jó kérdás NEM az, hogy 5w-30 vagy 10w-40 olajat tegyek e bele?! Hanem MB229.5 minőséget! 
Kezeket a paplan fölé-10ezrenként olajcsere, nívó MINDIG maximumon!!!