Nem találsz valamit az oldalon vagy a fórumon? Írd be ide:

Rólunk mondtátok: Tetszik, hogy itt sokan vagyunk. - Megyeri Barbara

Féktárcsa

A féktárcsa: Az utcai autók féktárcsái ócska öntöttvasból vannak. Lágyak, gyorsan kopnak, és nagy hőre könnyen elvetemednek. Ugye a fék a mozgásienergiát hőenergiává alakítja. A nagyobb igénybevételnek kitett értsd: verseny tárcsák szénacélból vannak. Ezekhez megfelelő keménységű betétet lehet használni. Az igazán nagy hőnek kitett féktárcsák pedig kerámiából, jellemzően nagy tömegü autókon. A legnagyobb fékhatást (legkissebb rugózatlan tömeggel) a karbon tárcsával lehet elérni, mert ilyenkor a betét anyaga és a tárcsa anyaga között a surlódásin kívül kémiai kötés is kialakul. Óriási hátránya, hogy hidegen SEMMILYEN fékhatást nem lehet levenni róla, és ha túlmelegszik akkor szintén romlik a hatásfok, ezért hűtőlevegőt kell rá, vagy elvezetni róla!!! Elszineződő festékkel jelölik ez kikisérletezik a megfelelő légmenyiséget. 

 A mostanában nagyon divatos fúrt, mart, fúrtmart, vagy hullámos tárcsáról nagyobb fékhatást NEM lehet levenni. Ezeknek a hő és fékpor elvezetésben van szerepe. Gyorsabban koptatja a berétet és jellegzetes hangot ad. A hullámos tárcsát off road célra fejlesztették ki, hogy a sarat és a piszkot kitolja a féknyeregből. Tehát kemény tárcsa-kemény betét a nyerő páros.

Féktárcsa