Nem találsz valamit az oldalon vagy a fórumon? Írd be ide:

Rólunk mondtátok: EZ A LEGJOBB KLUB! - Kiss László

Keverékképzés

És hurrá legyen szó a benzines autókról is. Egész pontosan a keverékképzésről. Itt a benzin és levegő keverési arányát értjük. Nos bármilyen módszerrel oldották meg a tervezők a keverék képzést, legyen az karburátor, központi injektor, hengerenkénti szekvenciális injektor, vagy direkt benzinbefecskendezés a lényeg ugyanaz. Mégpedig az, hogy 1 kiló benzinhez 14 kiló levegőre van szükség. Se többre se kevesebbre! Ugyanis ha több a levegő-kevesebb a benzin (ilyenkor beszélünk szegény keverékről) logikus, hogy elég minden benzin molekula de még marad elégettlen o2 tehát még marad kihasználatlan erő a motorban. Azonban ha ennél az aránynál több a benzin és kevesebb a levegő (dús keverék) logikus, hogy hogy a benzin eléget minden o2 molekulát, de mivel még marad benzin a hengerben ami levegő nélkül nem képes égni, így az távozik a kipufogón. De könnyű belátni nem fog jobban menni a kis smartunk. A valóságban azonban árnyaltabb a helyzet, a gyártók nem hülyék és nem retardáltak dolgoznak a motorfejlesztő részlegen, minden egyes megspórolt gramm üzemanyagot kicsikarnak és minden egyes megnyert lóerőt kipréselnek a motorjukból! Ha nem tennék a konkurens gyár megteszi és oda lenne az eurómilliárdos bevétel, hisz a konkurencia autóját viszik majd. Szóval a valóságban vannak apró lehetőségek, mert az ideális keverési arányt "Lambda 1" nek hívjuk, de ha szegényítjük a keveréket kb: Lambda 1.1-ig akkor kevesebbet fog fogyasztani az autónk miközben az égés a hengerekben még szinte tökéletes, az erő megmarad. Ám de ha mi erőt akarunk, akkor dúsítjuk a keveréket kb: 0,85-ig így még szintén közel tökéletes az égés, de erősebb lesz a motorunk, miközben nem fogyaszt sokkal többet. -------- A tuning itt kezdődik. Mégpedig abban rejlik a tudomány hogy juttassunk be több levegőt a motorba!! Egy turbo motornál viszonylag könnyű dolgunk van, emeljük meg a turbo nyomást és máris több levegő jut be. Ehez már adhatunk több ü.a.-ot de de figyelem marad a 14:1 arány pár!!! A befecskendező fúvókák (smart szekvenciális hengerenkénti) kell nagyobbra cserélni és megbeszélni a motorvezérlővel, hogy mostantól ezzel kell dolgoznia. A befecskendező fuvókának van egy jellemzője, mégpedig az áteresztő képessége, egy bizonyos mennyiségnél nem fér át a lyukon több benzin. Nem, bárhogy kérjük akkor sem! És vegyük újra mit is csinál a csiptuningos?? kicseréli nagyobbra a befecsit??? Neeem! Honnan is tudná mekkora kell bele. Mégse motortervező mérnők, nem is várható tőle. Egyszerűen megemeli a töltőnyomást és a befecskendezési időt. Nem olyan bonyolult, de pár motort és pár dugattyút el kell dobni mire megtalálja az ember a vállalható kompromisszumot. A gyár technikai és anyagi korlátlanságát nem lehet házi körülmények között reprodukálni! Akármilyen ügyeskezü szaki és akárhány chippelt motort csinált is már. Itt bizony kísérletezni kell és a mégnemjó/márnemjó között vékony a határ és minden alkalommal kell venni 3-4 új dugattyút.... Szerző:Peti

Keverékképzés
ElőnézetCsatolmányMéret
20130908_162817.jpg20130908_162817.jpg1.83 MB