Nem találsz valamit az oldalon vagy a fórumon? Írd be ide:

Rólunk mondtátok: Köszönöm a szerelési útmutatókat! Sokat segítettek. - Kapus Ferenc

Kuplungmotor

 Kuplung-actuator: valójában a bal lábat és a kuplung pedált helyettesíti egy ügyes kis szerkezet. Egy villanymotor, egy csiga és egy fogasív. Ha a motorvezérlő oldani szeretné a kuplungot, akkor feszültséget kapcsol a pici villanymotorra és az kiemeli a kuplungot. Épp úgy mint amikor egy manuális váltó-hagyományos kuplung esetében a lábunkkal kinyomnánk. Amikor meg el szeretnénk indulni. A motorvezérlő megfordítja az egész folyamatot és fölengedi a kuplungot. A buktató ebben, hogy nagyon alulméretezett az egész, ezért kuplungol lassan és ezért megy tönkre gyorsan. De fel a fejjel, a 451-es smart-nak még gyorsabban elromlik ez a szerkezet. A 450-es tovább bírja. És azt se feledjük el, hogy 1997körül még nagyon új volt ez a technológia, sőt a Ferrari is ezt a lassú egy tárcsás rendszert építette be akkoriban, igaz azt már a kormányról lehetett váltani!

Kuplungmotor