Nem találsz valamit az oldalon vagy a fórumon? Írd be ide:

Rólunk mondtátok: TISZTELT SMART MANIA! KÖSZÖNÖM A GYORS VÁLASZT ÉS A JÓ TANÁCSOT!!! A munkájukhoz a továbbiakban is sok sikert és jó egészséget kívánok - Kreko Magda

OBD II Csatlakozó

Az OBD (On Board Diagnostic) fedélzeti diagnosztikai portot jelent.

1996-tól az USA-ban kötelezték a járműgyártókat, hogy az újonnan forgalomba helyezett autóikhoz egységes OBD csatlakozót tervezzenek. Az előírás szerint a vezetőtől maximum 3 lábnyi távolságra kell elhelyezni, úgy, hogy a hozzáféréséhez ne kelljen semmilyen eszköz.

OBD Protocolok

Habár a csatlakozó egységes lett, a gyártók szabad kezet kaptak a protocolok kialakításánál. A protocol azt a folyamatot jelöli amivel a jármú kommunikál a rádugott eszközzel, ennél fogva ez gyártónként más és más. Öt fő protocol a következő:

  • J1850 VPW
  • J1850 PWM
  • ISO 9141-2
  • ISO 14230-4 (KWP2000)
  • ISO 15765-4 (CAN)

A smartunk az iso 14230-4-et használja, hogy az ECU adatait az OBD-re küldje. A legtöbb európai és ázsiai autó azonban az iso 9141-2-t részesíti előnyben.

Változások a törvényben

2008 januárjától új törvény lépett életbe, hogy a rengeteg féle-fajta protocolt kiküszöböljék. Bevezetik az egységes Iso 15765-4 szabványt. Ezért működhet Józsi 451-es autójával az OBD eszközünk, míg a 450-es eddigi próbálkozásainknak ellenáll.

Miért jó az új szabvány?

Nem kell minden autóhoz külön eszközt venni, vagy drága multifunkcionálisat, ráadásul jóval gyorsabb adatkommunikációt is eredményez. PDA-s virtuális műszerek és gyorsabb hibakódolvasás a felhasználók nagy örömére.

A szabványok közti sebességkülönbséget itt láthatod:

  • SAE J1850 VPW (10.4 kbaud)
  • ISO 9141-2 (10.4 kbaud)
  • ISO 14230-4 KWP (up to 10.4 kbaud)
  • SAE J1850 PWM (41.6 kbaud)
  • ISO 15765-4 CAN (up to 500 kbaud)

Kapcsolási rajzok a különböző típusokhoz

451 Fortwo

 700ccm 450 Fortwo

Roadster