Nem találsz valamit az oldalon vagy a fórumon? Írd be ide:

Rólunk mondtátok: Nagyon köszönöm a segítséget! Azért léptem be a klubba, mert Ti törődtök a tagokkal. - Agárdi Tímea

Szerelési tipp ajánló // Nézd meg ezeket is!

 A kerékjárati dobot úgy is ki lehet szedni, ha a sárvédőt fent hagyjuk, igaz így saját magunkat szívatjuk,...
A smart fortwo 451 (2007-2014) fékfolyadék tartáját az alábbi képes útmutató alapján könnyedén...
 A régebbi smartok kivételével mindegyik kis villáskulcs ikonnal figyelmeztet , hogy nemsokára A vagy B szerviz esedékes....
A jármű elektromos biztosítékai a hibás áramkörök lekapcsolását szolgálják. Ha egy biztos...

Olajleeresztő csavar készítése

A project kivitelezése nem is lenne annyira bonyolult, csak a szükséges alkatrészek beszerzése igen időigényes. Mindenáron mágneses olajleeresztő csavart akartam, (Miért? Mert ez egyfajta előszűrőként működik, kevesebb fémszemcse jut a szűrőbe már.) de autósboltban ilyesmi felejtős, motoros boltok többsége nem tart, kivéve azokat, ahol van simsonhoz is alkatrész. S50 simson csavarja lett a befutó, elég széles, viszonylag rövid, tökéletes a smarthoz. Akkor elfelejtettem venni hozzávaló tömítőgyűrűt, gondoltam, hogy ez minden valamire való autósboltba lesz. Tévedtem. Elsőben egyáltalán nem volt, a másikban meg csak olyanok voltak, amik pont túl nagyon voltak, vagy éppen nem mentek rá. Reszelő segítségével igazítottam méretre.

Rá való anya beszerzése megint nem egyszerű, rendelésre tudtak csak hozni még a csavarboltban is, mert valami speckó menete van.

Harmadik nélkülözhetetlen kellék a tömítőpaszta. Ennek a beszerzése már gyerekjáték volt.

Szükséges eszközök tehát a következők:

- Olajleeresztő csavar és rá való anya
- Tömítőgyűrű
- Olaj és hőálló tömítőpaszta (Loctite 5910 Premium black silicone)
- Forrasztóapparát
- Gumi- és munkáskesztyű
- E8 (külső)torx hosszú szárral
- Törlőrongyok
- Fekete festék és ecset
- Lapos éles valami
- Fúró
- Védőszemüveg
- Zsír
- Olajfelfogó edény

Nehézség: hegesztés, és korlátozott összeszerelési idő miatt közepes.
Idő: 1 nap (ennyi idő alatt szárad meg a festék és ennyi idő alatt tutira megköt a paszta is)

Első lépésként ideális körülményeket kéne teremteni a munkához. Akna, megfelelő világítás… Az autó alá betekintve láthatjuk az olajteknőt.

Ha jól számoltam 14 torx csavar tartja a helyén, plusz a tömítés, mert gyárilag is pasztával rakták fel.