Nem találsz valamit az oldalon vagy a fórumon? Írd be ide:

Rólunk mondtátok: Köszönöm a szerelési útmutatókat! Sokat segítettek. - Kapus Ferenc

Bemutatkozik az új Fortwo és Forfour

Böblingen/Berlin, az elismert koncepció új fényben tündököl, új fejezet nyílik a fejlődésben - a smart fortwo gyakorlatilag minden területen fejlődött és határozottan kényelmesebbé vált.

PREMIER VIDEÓ:

A smart hagyományos, farmotoros koncepciója első ízben a négyüléses smart forfour esetében is elérhető. A hajtásláncok választékát korszerű háromhengeres motorok adják 60, 71 és 90 lóerős (45, 52 és 65 kW-os) teljesítménnyel, miközben az erőátvitelről ötfokozatú kézi, vagy twinamic duplakuplungos automata váltó gondoskodhat. Az innovatív részletek tárháza még nagyobb örömet okoz a városi használat során. Az új smart generáció az európai piacon novembertől válik elérhetővé. A 71 lóerős smart fortwo ára 11 000 euró alatt várható, miközben a smart forfour mindössze hozzávetőlegesen 600 euróval lesz drágább ugyanezzel a motorral.

új smart fortwo 2015

„Európa legfiatalabb autómárkájaként a smart mindmáig globális sikernek örvend. Egyetlen másik márka sem kombinálja a használhatóságot és az érzelmet úgy, ahogy mi tesszük a személyre szabott városi mobilitás úttörőiként. Az új smart fortwo és forfour bizonyított koncepciót hasznosít, miközben gyakorlatilag minden téren többet nyújt – nagyobb teret, több színt, bőségesebb felszereltséget… és még élvezetesebb városi közlekedést! Csupán a jármű hossza maradt változatlan: 2,69 méter.” - mondta Annette Winkler, a smart márka vezetője. „Ötletünk, amely a városi mobilitás teljes újragondolásán alapul, győzedelmeskedett.”

Új smart fortwo 2015

„Már a tervezési fázisban biztosak voltunk benne, hogy meg kívánjuk tartani a farmotoros kialakítást az új smart esetében is, miközben járműveink városi forgalomban nyújtott erősségeit teljes mértékig kihasználjuk,” - magyarázza Jörg Prigl, a Mercedes-Benz kompakt autók termékcsoportjának vezetője. „Aztán ezeket az alapokat felhasználva kifejlesztettük az új fortwo és forfour modelleket - partnerünkkel, a Renault márkával közösen.”

Új smart fortwo 2015

„A fokozott biztonsági intézkedések ellenére sikerült megtartani a smart fortwo páratlanul rövid, mindössze 2,69 méteres hosszát,” teszi hozzá Markus Riedel, a smart vezető fejlesztője. „A platform közös az új forfour-ral. Mindkét autót úgy alakítottuk ki, hogy megfeleljenek a modern városi közlekedés szükségleteinek. A csapatom különösen büszke a fordulókörre, amely új mércét állít fel a márka történelmében, a fortwo esetében csupán 6,95 méteres értékével.”

Smart Fortwo PR / Reklámfilm:

Üzemanyag-fogyasztás (kombinált) 4,2 - 4,1 l/100 km, CO2-kibocsátás (kombinált) 97-93 g / km [1]

A kifejező formanyelv és színezés az élet színtiszta élvezetét közvetíti. A kompakt arányok és az okos részletek a különleges funkcionalitásról tesznek tanúbizonyságot. Az új smart fortwo és az új smart forfour egyértelműen egyazon család tagjaként azonosíthatók. Rengeteg formai részlet közös: például a lámpák, az első hűtőrács és az ikonikus tridion biztonsági cella. Ráadásként pedig mindkét autó farmotoros kialakítású, amely a városi közlekedés során különösen agilis viselkedéssel vértezi fel őket.

„A smart szinonimája a FUN.kcionális kialakítás, miközben a márka két alappillérét a szív és a lélek adja. A formanyelv letisztult és divatos, az ismert smart jellegzetességek modern adoptációját hirdeti. Ezek közé tartozik a karakteres sziluett a maga szélsőségesen rövid túlnyúlásaival, a tiszta vonalvezetés és megformálás, a tridion cella és a frissített smart arc.” - jegyzi meg Gorden Wagener, a Daimler AG formatervező részlegének vezetője.


Magasfokú agilitás és optimális térkihasználás – még nagyobb élvezet a városban

Rövid túlnyúlások, minimális hossz, kimagasló fordulékonyság. Az új smart modellek mindennel rendelkeznek, ami segít a remek manőverezhetőségben – és egyúttal minden egyes kanyarban. A fordulókör területén az új smart fortwo még magasabbra teszi a lécet: a padkák között 6,95, falak között pedig 7,30 méteres fordulókör rendkívül könnyűvé teszi a manőverezést. Az új smart forfour pedig majdnem olyan fordulékony, mint az előző fortwo (falak között 8,75 m). Műszaki adatai között a fordulókör fejezet alatt olyan adatokat találunk, mint a padkák közötti 8,65 méter és a falak közötti 8,95 méter.

Ülj bele és próbáld ki virtuálisan - Videó:

Az új modellek a minimális méretben kialakított maximális tér tekintetében is élre törnek, amelyről a kimagasló karosszéria/tér index is tanúskodik. A további különlegességek közé tartozik a smart forfour közel 90°-ban nyíló hátsó ajtaja és az első utasülés ledönthető háttámlája, amely az összes változatnál az alapfelszereltség részét képezi.

Real Life Safety – biztonsági jellemzők

A biztonsági koncepció lényegét az elődmodellek sikeres alapja adja. Akárcsak egy dió, a puha belsőt merev burok védi: a tridion biztonsági cella. Ultra merev, forrón formázott acélok és maximális keménységű, többfázisú acél nagy arányban való használata jellemzi az új smartot. A Mercedes-Benz „Real Life Safety” (biztonság a való életben) filozófiájának megfelelően az autók egymással való ütközése szerepelt a tesztek középpontjában, és a smart hasonlóan teljesít, mint a jóval nagyobb és nehezebb járművek. Az új smart modellek jól teljesítettek az S- és C-osztályos Mercedesekkel való frontális ütközések során is.

A fejlett asszisztens rendszerek, amelyek korábban a magasabb kategóriás járművek privilégiumai voltak, tovább fokozzák a biztonságot és a kényelmet. Ezek között megtaláljuk az oldalszél-asszisztenst (széria), a ráfutásgátlót (opció) és a sávtartó rendszert (opció) is.

Új Smart fortwo 2015

Az első tengely új kialakítása az előző Mercedes-Benz C-osztály megoldását használja, de az optimalizált De Dion hátsó tengely, a jelentősen megnövelt rugóút, a magasabb oldalfalú abroncsok és a korábbiaknál is kisebb fordulókör az új platform különlegességei. Az új smart generáció alapjait és futóművét a korábbi smart modellekből szerzett tapasztalat segítségével továbbfejlesztették, és kimondottan a fokozott rugózási kényelem érdekében hangolták át a mérnökök.

Új háromhengeres motorok, duplakuplungos váltó – a hajtásláncok

Az új smart modellek piaci bevezetésekor két korszerű háromhengeres motor lesz elérhető: a szívómotor 999 köbcentiméteres lökettérfogatból állít elő 71 lóerőt (52 kW). Az erőforrás már 1000 1/min fordulattól jelentkező bőséges nyomatéka (maximum: 91 Nm 2850 1/min-nél) még városban is különösen hatékony vezetést tesz lehetővé a magasabb fokozatok kihasználásával. A kínálat csúcsát egy 90 lóerős (65 kW) turbómotor jelenti. A 898 köbcentiméteres erőforrás csúcsnyomatéka 135 Nm, amely 2500-as fordulaton jelentkezik. A teljesen új turbófeltöltő elektromosan szabályozott wastegate szeleppel rendelkezik, amely lehetővé teszi a fokozott motordinamikát az üzemanyag-fogyasztás tartós csökkentése mellett. További különlegesség az automatikus start-stop rendszer.

A turbófeltöltő mellett technikai megoldások arzenálja járul hozzá a motor kiváló üzemanyag-hatékonyságához és teljesítményéhez. Ezek között megtaláljuk a kipufogó- és szívóoldali változó szelepvezérlést. A teljesen alumínium háromhengeres erőforrás további karakteres jellemzője a megegyező furat/löket arány. Néhány hónappal a piaci bevezetést követően egy új, 60 lóerős (45 kW) benzines alapmotor egészíti majd ki a kínálatot.

Mindkét váltóegység teljesen új a smart modellekben: a vásárlók ötsebességes kézi és twinamic hatfokozatú duplakuplungos automata váltó közül választhatnak.

passion, prime és proxy – az új felszereltségi szintek

Három új felszereltségi szint (passion, prime és proxy) és nagyobb kategóriákra jellemző opciók gazdag választéka tesz minden egyes smart fortwo vagy forfour modellt páratlan gyémánttá. Még a belépő szinten is mindkét modell biztonsági és kényelmi felszereltségek átfogó csomagját nyújtja. Ezek között megtalálhatjuk a LED-es nappali menetfényeket, a távirányítós központi zárat, az indításgátlót, a vizuális központi zár visszajelzést, a tempomatot változtatható sebességhatárolóval, a külső hőmérséklet-kijelzőt fagyveszélyre való figyelmeztetéssel, a monokróm LCD kijelzővel rendelkező műszercsoportot, a fedélzeti számítógépet és az első elektromos ablakokat.

Ús smart fortwo 2015 LED nappali menetfény

Passion, prime és proxy az elnevezése annak a három felszereltségi szintnek, amelyekkel a smart fortwo és forfour modellek felszerelhetők, és amelyek főként a belső térben eredményeznek látható eltérést. A szintek bőrborítású, multifunkciós kormányt, 3,5 colos színes kijelzővel rendelkező műszercsoportot és fűthető üléseket tartalmaznak.

Új smart fortwo 2015 LCD extra

Az új smart generáció piaci premierjével összhangban korlátozott ideig egy edition #1 kiadás is elérhető lesz. Ez exkluzív formai különlegességeket tartalmaz, így például láva narancssárga színű biztonsági cellát fehér karosszériapanelekkel a fortwo, és grafitszürke panelekkel a forfour esetében.

Új smart fortwo 2015 limited edition #1

A multimédia rendszerek a legmagasabb elvárásoknak is megfelelnek az átfogó okostelefon-integrációnak, a valós idejű navigációnak és az intuitív érintőképernyős használatnak köszönhetően. Első alkalommal kínál a smart JBL hangrendszert, amely lenyűgöző, telített hangzást biztosít. Ez magában foglal egy 6-csatornás DSP erősítőt (240 W) a fortwo, és egy 8-csatornás DSP erősítőt (320 W) a forfour esetében. Az összesen nyolc (fortwo) vagy tizenkettő (forfour) nagyteljesítményű hangszóró kiváló hangélményt szavatol.

Új smart fortwo 2015 jbl hangrendszer

FUN.kcionális – a külső formaterv           

Szélsőségesen rövid túlnyúlások elöl és hátul – az új smart generáció is rendelkezik ezekkel a tipikusan a márkára jellemző arányokkal. És köszönhetően a 100 mm-rel szélesebb nyomtávnak a kerekek még inkább a sarkokba kerültek. Ezek a karakteres arányok kiváló átláthatóságot és agilitást szavatolnak, és a farmotorral együtt lehetővé teszik az utastér verhetetlenül nagy helykínálatát a kompakt dimenziókhoz képest. A tridion cella és a karosszériapanelek színkontrasztja szintén a smart márka karakteres érdekessége.

A smart formatervezői a sziluett forradalmi fejlődését „másfél doboz” formának nevezik. A korábbi „egydobozos” arányoktól való elmozdulás két okból vált szükségessé: a magasabb motorháztető felnőttesebb megjelenést és sportosabb karaktert kölcsönöz a smartnak.

Az új smart barátságos, de öntudatos arcot kapott. A barátságos tekintet döntő részét a smart márkára jellemző hűtőrács adja, amely ezúttal láthatóan nagyobb. A hűtőrács perforált struktúrája méhsejtrácsos mintát eredményez, a méhsejtrács kifelé halványul. A hűtőrács számos színben elérhető: a karosszériapanelek színéhez illően, vagy éppen azzal kontrasztban rendelhető fekete, hűvös ezüst és fehér színezés. Másrészt a lökhárító fekete légbeömlő nyílása is méhsejtrácsos megjelenést kapott.

Új Smart fortwo 2015

A hűtőrács közepén helyet kapott láthatóan nagyobb, átdolgozott smart logó magabiztosságot sugároz. Megjelenése immár háromdimenziós és szinte gömb alakú, aminek köszönhetően jobban harmonizál a smart határozottan érzelmesebb vonalaival. A logó magasfény helyett inkább matt kialakítást kapott, hasonlóan a mérsékelt számú többi króm részlethez.

A rombikus első lámpák felső részéből csekély mértékben visszavettek a tervezők attraktív, sportos megjelenést létrehozva. Az U-alakú nappali menetfények karakteres formai kiegészítőként jelennek meg. A LED & Sensor csomaggal kombinálva az első fényszórók üdvözlő funkciót is kapnak: amikor az autót kinyitják, a lámpa pulzálni kezd – így üdvözölve a smart tulajdonosát.

A részletek iránti figyelem megjelenik például abban is, ahogy a méhsejtrácsos minta az első fényszórók búráján is visszaköszön. Az irányjelzőknél a méhsejtrácsos kialakítás a fényszórás funkciójának is eleget tesz. A motorháztető is az új formai vonalakat hangsúlyozza ki, erőteljes és sportos hatást keltve a lámpák közötti lejtésével.

Az új smart forfour egyértelműen az új smart család tagjaként azonosítható; több részlete is megegyezik a smart fortwo részleteivel. Természetesen a legnagyobb különbséget profilból tapasztalhatjuk a fortwo és a forfour között: a smart fortwo nagy ajtaja egészen a B-oszlopig nyúlik és keret nélküli. A smart génjei azonnal felismerhetőek: a hangsúlyos ajtókontúrok és az egyedi tridion cella. A karakteres formavonal, amely az ajtók közepén található, szintén a márkára jellemző vonásokat hangsúlyozza. Ezt követi a jobb oldalon lévő tanksapka, illetve a farmotor légbeömlője a baloldalon, a B-oszlop alatt. Ahogy a korábbi generációknál, úgy itt is magas minőségű, könnyűsúlyú műanyagból készül az ajtópanel. Ez lehetővé teszi a parkolóhelyek királyának, hogy még jobban tűrje a többi autóstól érkező esetleges külső behatásokat.

A smart forfour oldalnézete ugyanazokat az elemeket mutatja, mint a fortwo, de hosszabb tridion cellával és további ajtóval rendelkezik. Az első és a hátsó túlnyúlások épp olyan rövidnek tűnnek, mint a fortwo esetében. A forfour tetővonala egy kupé stílusában hátrafelé lejt.

Mindkét modell újdonsága a hangsúlyos övvonal. A vállak mindkét modell esetében határozottabb útfekvést sugallnak, és vizuális megkülönböztetésként szolgálnak a jármű teste és felső része között.

A kétfelé nyíló csomagtérajtó közel áll a smart vezetők szívéhez. Az új smart fortwo ezúttal is teret ad a különleges részletnek, lehetővé téve, hogy a járműbe még a legszűkebb parkolóhelyeken is pakolni lehessen.

A rombikus hátsó lámpatesteket a tridion cella veszi körül, amely részlet az első smart generációra emlékezetet, a nagy nyomtávval együtt pedig a hátsó traktus szélességét hangsúlyozza. Egyedi LED-es fényjáték válik opcionálisan elérhetővé a LED & Sensor csomag megrendelése révén: tizenegy egyedileg megvilágított négyzet található mindegyik hátsó lámpatestben, lenyűgöző éjszakai formákat biztosítva. A jellemző méhsejtrács minta ismét feltűnik az irányjelzők feletti üvegben, illetve a lámpák közepén található tolatófénynél.

Új Smart fortwo 2015 hátsó lámpa

A smart forfour alapvetően ugyanazokkal az elemekkel rendelkezik, mint a smart fortwo. Bár felfelé nyíló, egyrészes csomagtérajtót mondhat magának, ez megkönnyíti a csomagtér alsó szintjére történő pakolást.

Az új, széles külső színskála mellett a karosszériapanelek illetve a tridion cella mintegy 40-féle kombinációja fokozza a márka felsőkategóriás megítélését. Az új színek között megtalálható a hold fehér (matt), a láva narancs (metál) és a mogyoró barna (metál), amelyeket a tridion cella olyan új kontrasztszíneivel lehet kombinálni, mint a hűvös ezüst (metál) vagy a láva narancs (metál).

Laza és elbűvölő – a belső formaterv

„Hurok” – így nevezik a formatervezők a belső tér vezérvonalát, amely végigfut többek között a műszerfalon és az ajtókon. A műszerfal önmagában két részből áll – egy merész külső részből, amely opcionálisan szövettel is borítható, és egy nagy, konkáv belső részből, amely funkcionális elemeket tartalmaz. A műszerfal előtt található a műszercsoport, és úgy tűnik, mintha a rádióval/navigációval rendelkező infotainment központ lebegne.

Új smart fortwo 2015

A műszerfal és a központi ajtópanelek a három felszereltségi szintnek megfelelően különböző szövet borítást kapnak. A magas minőségű textil felület érintése kellemes, kialakítása pedig hasonló a modern sportcipőkön alkalmazott betétekhez. Ez egy különleges megoldás a szegmensben.

A színek és anyagok koncepciója alátámasztja az új smart generáció laza és elbűvölő karakterét, miközben a különböző felszereltségi szintek gondoskodnak a megkülönböztető és egyedi megjelenésről. A határozott kontúrokkal rendelkező sportos első ülések integrált fejtámlával rendelkeznek.

Új smart fortwo 2015

A műszercsoport és a sebesség, valamint a figyelmeztető üzenetek félkör alakú elkülönítése a korábbi smart modelleket idézi, de a koncepció új megjelenést kapott. A kiálló, gömbölyű légbeömlők egyszerűek, és öröm használni őket. A középen található légkondicionáló vezérlőegység szintén szokatlan megjelenést kapott: a kívánt hőmérsékletet középen tudjuk beállítani egy csúszatható, nagyítós üveg segítségével.

Új smart fortwo 2015

A háromküllős kormánykerék opcionálisan multifunkciós kivitelben is elérhető, mellyel a műszerfal középpontjában elhelyezett rádió, illetve navigációs rendszer vezérlését is végezhetjük. Az infotainment központ a modern fogyasztói elektronikai termékek stílusában a műszerfal előtt lebegni látszik. A belső tér a fiatal, aktív generáció értékrendjét tükrözi.
Az ajtókon ellipszis alakban folytatódik a műszerfal „hurok” jellege. A nagy könyöktámasz kényelmes utazásról gondoskodik. A külső méhsejtrács mintája a beépített hangszórókon és a tükör-háromszögben található sugárzókon is visszaköszön.

Új Smart Fortwo 2015

A világ legkisebb fordulóköre – a koncepció

Rövid túlnyúlások, minimális hossz, kimagasló fordulékonyság. Az új smart modellek mindennel rendelkeznek, ami segít a kiváló manőverezhetőség során – és egyúttal minden egyes kanyarban. A fordulókör területén az új smart fortwo még magasabbra teszi a lécet: a padkák között 6,95, míg a falak között 7,3 méteres fordulókör rendkívül könnyűvé teszi a manőverezést. Az új smart forfour ráadásul majdnem olyan fordulékony, mint az előző fortwo (falak között 8,75 m). Műszaki adatai között a fordulókör fejezet alatt olyan adatokat találunk, mint a padkák k özötti 8,65 méter és a falak közötti 8,95 méter.

Új smart fortwo 2015

A smart fortwo és a smart forfour az elérhető teret is kimagasló hatékonysággal hasznosítja. A smart mérnökei bevezették a karosszéria/tér index (BSI) fogalmát, amivel jellemezni tudják a térkihasználás hatékonyságát. Ez a teljes hosszúság arányát jelenti a belső tér hosszához képest, ahol a belső tér méretét a gázpedál használaton kívüli helyzetétől a hátsó végződésig húzott vízszintes vonal hossza jellemzi, egyszerű összehasonlítási alapot teremtve a különböző járművek között. A smart mindkét új modellje kimagasló értékeket tud felmutatni ebben a tekintetben: 75 % (smart fortwo) és 77 % (smart forfour).

Az új smart modellek legfontosabb műszaki adatai:

 

smart fortwo

smart forfour

Hosszúság (m)

2,69

3,49

Szélesség (m)

1,66

1,66

Magasság (m)

1,55

1,55

Tengelytáv (mm)

1873

2494

Fordulókör (padkák között) (m)

6,95

8,65

Fordulókör (falak között) (m)

7,30

8,95

Belső hosszúság (a gázpedáltól a hátsó végződésig) (mm)

2011,6

2707,3

Karosszéria/tér index (a teljes hosszúság aránya a belső tér hosszúságához) (%)

75

77

Csomagtartó méret (az első ülések mögött) (L)

260

730

Csomagtartó méret (az első ülések mögött tetőig) (L)

350

975

Csomagtartó méret (a hátsó ülések mögött) (L)

-

185

Csomagtartó méret (a hátsó ülések mögött tetőig) (L)

-

255

Az új smart forfour még nagyobb csomagtérrel rendelkezik. A hátsó ülések támláját le lehet dönteni, 1285 x 996 mm-es sík felületet eredményezve és akár 975 literes rakteret létrehozva, ami szintén a szegmens csúcsát jelenti. A rakodási hossz szintén kivételes: az első utasülés előredöntésével 2,22 méteres helyet kapunk.

Mindezen túlmenően a forfour hátsó üléseihez opcionálisan megfordítható párnák is elérhetők. A hátsó üléseket meg lehet fordítani és pillanatok alatt még alacsonyabbra dönteni, 12 cm-rel nagyobb belső rakodási magasságot létrehozva, amelyet nagyon könnyű kihasználni a közel 90°-os szögben nyíló hátsó ajtók segítségével.

Érezhetően kényelmesebb – a futómű

Az új smartot úgy alakították ki, hogy enyhén alulkormányozott viselkedési karakterisztikát mutasson. Az elöl-hátul különböző kerékméretek megmaradtak, amelynek révén a keskenyebb első kerekek jobb elfordíthatósági szöge hozzájárul a kivételesen csekély fordulókör létrejöttéhez. Az ABS, az ASR és az ESP® mindig készen áll, hogy a tapadás kritikus határának átlépésekor beavatkozzon. A visszagurulásgátló funkció és a fékrásegítés be van építve a fékrendszerbe.

A mérnökök új McPherson futóműrendszert alakítottak ki háromutas rögzítéssel az első tengelyen. Mindegyik kereket a kerék középpontja alatt elhelyezkedő lengőkar, a McPherson rúd és a kormányösszekötő rúd irányítja. A lengőkarok kényelmes és határozott rögzítése fokozott komfortról gondoskodik, az érezhetően megnövelt rugóúttal egyetemben. A berugózási fázis alatt az új smart a korábbi generációkhoz képest különösen lágyan viselkedik egyenetlen utakon.

Az új smart modellek szofisztikált De-Dion hátsó tengellyel rendelkeznek, amelyet a nagyobb kényelem érdekében áthangoltak a tervezők. A kétcsöves lengéscsillapítók és a különálló, csőalakú tekercsrugók új elemként gondoskodnak a komfort fokozásáról. A karosszéria és a hátsó tengely között két elasztomer betét gondoskodik a tekercsrugók hatékony zajcsillapításáról.

Új smart fortwo

Sportfutómű csomag is elérhető opcionálisan azok számára, akik sportosabb viselkedést várnak el smartjuktól. A rugók ez esetben keményebbek, és a jármű tíz milliméterrel alacsonyabban fekszik.

Az új smart modellek szériában mechanikus fogasléces kormányművel érkeznek. A változó áttétellel és elektromos szervórásegítéssel rendelkező Direct-Steer rendszer még élvezetesebb vezethetőségről, még jobb kezelhetőségről és fokozott hatékonyságról gondoskodik.

Oldalszél-asszisztens szériában – aktív biztonság

Korábban magasabb kategóriák kiváltságának számító fejlett asszisztens rendszerek fokozzák a biztonságot és a kényelmet. Ezek között megtaláljuk az oldalszél-asszisztenst (széria), a ráfutásgátlót (opció) és a sávtartó rendszert (opció).

Minden autóvezető jól ismeri azt a kockázatos helyzetet, amikor meglepetésszerűen erős oldalszél lép fel, például teherautók megelőzésekor, vagy akár hidakon áthajtva. Az alapfelszereltség részét képező oldalszél-asszisztens képes az ilyen veszélyes helyzetek mérséklésére speciális fékezésekkel, amikor a járművet olyan veszély fenyegeti, hogy lecsúszna a pályájáról. Ennek eredményeként kevesebb ellenkormányzást kell végrehajtania a vezetőnek. Az oldalszél-asszisztens 80 km/h-s sebességtől aktív egyenes, illetve enyhe kanyarban történő haladás esetén. Az ESP® visszajelzője felvillan a műszercsoporton az oldalszél-asszisztens érezhető közreműködése mellett.

Új smart fortwo 2015

Csak egyetlen szempillantás – mindössze ennyi figyelmetlenség elég, hogy túl közel kerüljünk az előttünk lévő járműhöz. Ez pedig napjainkban a közúti balesetek legfőbb okozója. A ráfutásgátló (opció) segít a veszélyes helyzetek elkerülésében. Megakadályozhatja a ráfutásos baleseteket, amikor például a vezető egy forgalmi torlódáshoz közelít. A rendszer képes a vezető figyelmeztetésére is, hogy veszélyes városi helyzetekben megfelelően reagáljon - így is segítve a balesetek elkerülését. Az előttünk haladó jármű távolságát és sebességét folyamatosan figyeli egy közepes hatótávú radar.

A vezető figyelmeztetése két fokozatban történik: ha felismert jármű halad előttünk és a távolság már nem biztonságos mértékű (1. fokozat), először egy figyelmeztető lámpa válik láthatóvá a műszercsoporton. Amennyiben az előttünk lévő jármű közelsége kritikussá válik, és ütközés veszélye fenyeget, figyelmeztető hang is hallatszik (2. fokozat). A vezetőt ez készteti arra, hogy reagáljon, például vészfékezéssel vagy kikerülő manőverrel, így akadályozva meg a ráfutásos ütközést. A kombinált vizuális és hallható figyelmeztetés mozgó vagy álló járművek esetén 7 km/h-tól egészen a végsebességig elérhető. Álló helyzetű járművek felismerése akkor történik meg időben, ha a jármű 7 és 90 km/h közötti sebességgel halad.

Az útról történő leszaladás és a szemből érkező járművekkel történő ütközés a balesetek egyik leggyakoribb és legsúlyosabb kimenetelű típusa. A sávtartó rendszer (opció) segít az ilyen ütközések elkerülésében. Egy videokamera figyeli az útfelfestéseket és valós időben felismeri a kontrasztbeli különbségeket az útfelület és a határvonalak között. A vezérlőegység feldolgozza a kamerából érkező adatokat és figyelembe veszi a vezető tevékenykedését. A rendszer képes felismerni, hogy a vezető szándékában áll-e a sáv elhagyása, például az irányjelző működése alapján. Amennyiben veszély fenyeget, hallható figyelmeztető jelzést ad ki a rendszer, és egy szimbólum formájában vizuális figyelmeztetés válik láthatóvá a műszercsoporton.

Átfogó utasvédelem – passzív biztonság

Az új modellsorozat karosszériájának magját és a tridion biztonsági cellát továbbfejlesztették annak érdekében, hogy még szigorúbb biztonsági előírásoknak feleljenek meg a törésteszteken, az új smart forfour esetében is. Ultra merev, forrón formázott acélok és maximális keménységű, többfázisú acélok nagyarányú használata jellemzi az új modelleket. A biztonságot fokozó anyagokat az oldalsó részen és az alapot adó struktúrában egyaránt nagy arányban használták.

Hogy a struktúra nagymértékű deformációját és energia-elnyelő kapacitását biztosítsák frontális ütközéseknél, a tervezők az új smart generációt a legújabb technikájú gyűrődőzónákkal szerelték fel és kiemelt figyelmet szenteltek a járműveket érő erők hatékony elvezetésének. Súlyos frontális ütközés esetén például a hátsó struktúra is segít a járműre ható energia elnyelésében. Az erőhatásokat a szélsőségesen robosztus utascellára vezetik át, amely biztonsági ketrecként szolgál. Különösen sok munkát szenteltek annak, hogy az új első tengely teljes mértékben megfeleljen a biztonsági előírásoknak.

Új smart fortwo 2015

A különösen merev tridion utascella még a legsúlyosabb ütközések esetén is képes a nagymértékű deformáció megakadályozására, és segít ütközésnél megőrizni az utasok terét. Az üzemanyagtank a deformációs zónán kívül, a hátsó tengely előtt helyezkedik el.

A Mercedes-Benz biztonságért felelős mérnökei részt vettek a munkálatokban a Renault-val közös együttműködésben készülő projekt elejétől a végéig, és átfogó tudásukkal hozzájárultak a fejlesztéshez. Például a számítógépes modellezés területén segítségükkel lehetővé vált egészen az egyes hegesztési pontokig történő kalkuláció és az újonnan bemutatott rögzítési módszerek, mint például az MIG forrasztás.

A számtalan elvégzett baleseti tanulmány messze túlmutatott a kötelező előírásokon, a szimulációk és a valós töréstesztek tekintetében egyaránt. Az új smart fortwo modellt például ugyanazon fejlesztési programnak vetették alá, mint az új Mercedes-Benz C-osztályt. Ahogy az autó globálisan piacképessé fejlődött, úgy az elvégzett töréstesztek száma is négyszerese volt az európai piac számára fejlesztett járművek számára szükségesnek.

A Mercedes-Benz „Real Life Safety” (biztonság a valós életben) filozófiájának megfelelően az autók egymással való ütközése szerepelt a tesztek középpontjában, amely téren a smart hasonlóan teljesít, mint a jóval nagyobb és nehezebb járművek. Az új smart modelleknek bizonyítaniuk kellett az S- és a C-osztályos Mercedesekkel való frontális ütközések során is.

Az alkatrészek (karosszéria, biztonsági övek, légzsákok és érzékelő rendszerek) interakciójának módja kulcsfontosságú a hatékony védelem szempontjából. Az utasok előtti térnek elegendőnek kell lenni ahhoz, hogy elég hely legyen a megfelelő mértékű lassulásra, hogy így minimalizálni lehessen az ütközés során fellépő fizikai erőhatásokat.

A vezető és az első utas is erőhatárolóval és pirotechnikai övfeszítővel rendelkező hárompontos biztonsági övet kap szériában. A smart forfour hátsó ülésein szintén erőhatárolóval és pirotechnikai övfeszítővel rendelkező hárompontos biztonsági övek vannak – ez olyan felszereltség, amelyet más gyártók még magasabb kategóriájú autóknál sem feltétlenül kínálnak szériában. A hátsó öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés a felső vezérlőpanelen alapfelszereltségként megtalálható.

Új smart fortwo

Az ISOFIX rögzítő rendszer TopTether rögzítéssel szintén az alapfelszereltség részét képezi a fortwo utasülésén és a forfour hátsó ülésein, egyszerű módját kínálva a gyerekülések erős rögzítésének a járműben. Az elérhető gyerekülések a Mercedes-Benz kínálatából érkeznek.

A vezető és az első utas fejtámlái az ülések háttámlájába vannak integrálva. Csökkentik az ostorcsapásos nyaksérülések kockázatát hátulról történő ütközés esetén.

Az új smart modellek szériában vezetőoldali fej- és térdlégzsákot és utasoldali fejlégzsákot kapnak. A térdlégzsáknak pozitív hatása van az utas kinematikájára frontális ütközés esetén, és további védelmet nyújt a vezető számára a legtöbb szemből történő balesetnél. A biztonsági kormányoszlop elve egy az egyben a Mercedes-Benz modellkínálatából származik.

A széria oldallégzsákok (thorax fejlégzsákok) a vezető és az utas oldalán egyaránt az ülések háttámlájában találhatók és oldalsó védelmet nyújtanak a feji és mellkasi sérülések ellen. Az oldallégzsákok kétkamrásak, amely kialakítás lehetővé teszi a különböző fej/felsőtest mérethez való alkalmazkodást. Oldalsó ütközésnél történő felfújódás esetén képesek csökkenteni a mellkasra ható erőhatásokat, és csökkentik a fej oldalablakkal vagy más tárggyal, például oszloppal, fával vagy a járművek alkatrészeivel való közvetlen ütközésének kockázatát. Az utasok medencerészét az ajtópanelek megfelelő részébe szerelt további deformálódó elemek védik.

Gyártás – a hambach-i gyár továbbra is főszerepet játszik

Különösen hatékony összeszerelés, logisztika és közvetlen közelben található beszállítók: mióta 1997 októberében megnyitott a smart gyár Hambach-ban (Lorraine), az innovatív, kiemelkedően karcsú gyártási koncepció sikertörténetnek bizonyult, és továbbra is új mércéket állít fel az autóiparban. A kétüléses modell új generációjának gyártásához befektetett 200 millió eurós tőkeinjekció révén a gyár az eredeti gyártási koncepciót még tovább korszerűsítette, miközben tovább fokozta a gyártás rugalmasságát. A ’smartville’ névre hallgató, innovatív gyártási koncepció a smart teljes gyáron átívelő irányítási rendszerén és a végtermék szigorú minőségbiztosításán alapul, miközben specializált beszállítók és szolgáltató vállalatok szakértelmét hasznosítja a gyártás számos területén.

Smart Gyár

Szoros kapcsolat van a hambach-i gyár és a szlovéniai, Novo Mestóban található Renault gyártósor között, ahol az új smart forfour készül a smart és a Renault közötti együttműködési megállapodás részeként. A hambach-i gyár termelésért és minőségbiztosításért felelős szakértőinek segítségével az új smart generáció összes járműve teljes mértékben eleget tesz a smart minőségi előírásainak a gyártás helyszínétől függetlenül.

A vélemények megoszlanak. Vannak akiknek tetszik az új generációs Smart, de sok olyan is akad, akinek nem és temetik a Smart életérzést. Te mit gondolsz róla? Oszd meg véleményed itt alul, kommentben.  

KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: 
KÉPGALÉRIA: