Nem találsz valamit az oldalon vagy a fórumon? Írd be ide:

Rólunk mondtátok: Köszönöm a szerelési útmutatókat! Sokat segítettek. - Kapus Ferenc

Szerelési tipp ajánló // Nézd meg ezeket is!

Soha ne kelljenek az alábbi kódok jelentései, de ha mégis kiadná a kocsi valamelyik hibát, akkor itt tudjátok megn...
A smart fortwo 451 küszöb eltávolítása képes útmutatót itt találod: Egy fogóval húzd ki a k...
Ritka esetben, amikor a smart fortwo 450 (1998-2006) tetőmotorja nem működik vagy nem szinkronban (féloldalasan) húzza a tetőt, akkor manuálisan kézzel tudsz korrigálni...
 A régebbi smartok kivételével mindegyik kis villáskulcs ikonnal figyelmeztet , hogy nemsokára A vagy B szerviz esedékes....

Abs gyűrű csere

A kerék lent is van. Az a középső nagy csavarhoz kell majd a 22-es dugókulcs, de még nem tekerjük ki.

Támasszuk alá egy emelővel a segédvázat, ne a lengéscsillapító tartsa majd.

Ezt a csavart kell kitekerni kezdésként. Kell hozzá erő, mert nagyon be lehet állva. Egy légkulcs jó szolgálatot tesz ilyenkor. Egy 18as csillagvillással tartsunk ellent, és az E18 segítségével tekerjük ki. Meghúzás majd nyomatékkal történik. Ld.: lap alja!

Jöhet a téltengely nagy 22-es csavarja. Meghúzás majd nyomatékkal történik. Ld.: lap alja!

Oké, összes csavar kint van, jöhet a pajszer.

A feszítővas segítségével a segédvázat húzzuk oldalirányba és lefele. Nehogy túlhúzzuk, mert a lengéscsillapító károsodhat!

Buktassuk felfele ki a féltengely végét.

Itt gyönyörűen látszik a törés, ami miatt szét kellett szedni.

A féltengely (6) másik végét a feszítővas (7) segítségével szabadítsd ki óvatosan a váltóból (9).

A smart speckó dugót használ a tátongó lyuk bedugaszolására.

Töröld tisztára a lyuk környékén, de ügyelj rá, hogy ne hulljon bele semmi.

Kezelésbe vehetjük a tengelyt. Kicsit rozsdás a vége. Nehogy szétszedd, mert tönkre teheted!

Kilenc óra magasságában látszik a törés ami miatt nem fogott a fék.

Kalapács segítségével üssük le a helyéről.

Hasonlítsuk össze az újjal, hogy jót küldtek-e, stimmel-e a fogszám, méret stb….

Tisztítsuk meg a gyűrű felfekvési helyét. Legyen fémtiszta, mindenféle hupli mentes, különben el fog törni az új gyűrű is.

Egy fogóval fogjuk meg az új gyűrűt és a gáztűzhely lángja fölött jól melegítsük fel. Nem kell vörösizzásig, mert kitágulhat annyira, hogy nem szűkül majd össze a kívánt méretre. Ezt a műveletet nem fotóztam, mert kapkodni kell, hogy kiérjünk a házból a satuhoz és ne hűljön meg túlságosan idő előtt. 

Simán „ráejtettem” a tengelyre. Nem kellett se ütögetni, se igazgatni, se semmi, tökéletesen a helyére „esett” Ha jól megnézzük ott van egy kis szintkülönbség a tengelyen. Addig kell rámennie. Ha túlhevítettük, akkor áteshet rajta, ha meg nem elég forró, akkor fel se megy a helyéig. Nehéz eltalálni a pont jó hőfokot, de nem lehetetlen. utána is lehet igazgatni, csak arra kell figyelni nehogy ferdén álljon, mert ha úgy hűl meg elpattan.

Nézzük meg, hogy minden irányból jól áll-e.

 

Hagyjuk kihűlni, majd győződjünk meg róla, hogy ráfeszült-e. Nem szabad elforognia!

Ha készen van a szétszerelés fordított sorrendjében vissza is tehetjük a helyére.

 

Meghúzási nyomaték a 22-es csavarnál 30Nm, majd további 90fok!

Meghúzási nyomaték az E18 csavarnál 100Nm!