Az EGR feladata a kipufogógáz egy részének visszavezetése az égéstérbe, ezzel csökkentve a levegőbe kerülő káros anyagok mértékét. Ha a szelep nem zár/nyit rendesen, akkor teljesítménycsökkenés, kopogó diesel-hang, megnövekedett üzemanyag fogyasztás jelentkezik. Meghibásodhat mechanikai okok miatt, vagy az elektromos része is csődöt mondhat. Ha szerkezetileg nincs baja, csak a használat során rárakódott korom gátolja a nyitási vagy zárási folyamatot, akkor jó eséllyel elég lesz egy alapos pucolás.

Az EGR szelep pucolásához nem elég 1-2 óra, jóval több időt igényel. Mindemellett, még ha fel is készülsz rá lelkileg, hogy szívatós és koszos munka vár Rád, szinte biztos lehetsz benne, hogy lesz olyan pillanat, amikor azt mondod: hagyom a francba az egészet! De ne add fel, kitartás, ezzel a képes útmutatóval sikerülni fog!

Ha vettél egy nagy levegőt és felkészültél egy néhány órás szerelésre, akkor a következő szerszámokra lesz szükséged az EGR kiszereléséhez és tisztításhoz:

Zárolt tartalom klubtagok részére!

Minimum "EZÜST TAGSÁG"-gal olvasható tovább!

Ha már van legalább EZÜST vagy ARANY Tagságod, akkor lépj be. Ha nincs, olvass tovább:

  • Ha még nincs EZÜST Tagságod, de már regisztrálva vagy itt az oldalon, akkor lépj be és kövesd a további utasításokat.
  • Abban az esetben pedig, ha még nem vagy regisztrálva itt az oldalon és szeretnél hozzáférni ehhez és a több száz EZÜST Tagság fokozatú költéscsökkentő SMART Tipphez, akkor kattints a lenti "KIVÁLTOM A TAGSÁGOT" gombra és kövesd az utasításokat.